سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

ü       بیست و دو نکته/ تاریخ دیدار: 24/03/1391

·          مجلس در عمل به وظایف مهم و اساسی خود، باید ضمن برخورداری از شاخص‌های یک مجلس زنده، پرتحرک و پرنشاط در ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی و مالی نیز ‌مجلسی سالم باشد. 

·          اگر این نگاه و این روحیه  )احساس تکلیف، نیت خالصانه، توکل به پروردگار و تلاش برای کسب رضایت الهی( حاکم شد، به برکت رحمت و یاری پروردگار راه‌ها گشوده و همه‌ی مشکلات حل خواهد شد.

·          نظام اسلامی در دنیای آشفته‌ی مادی، به دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی برخاسته است و نمایندگان مجلس باید با درک عمیق این مسئله، تقویت ارتباط با پروردگار را راز حقیقی دستیابی به موفقیت بدانند.

·          برخی با گوشه و کنایه می‌گویند دنیا را در مقابل نظام قرار ندهید، اما این سخنی از سر نیندیشیدن است، چرا که مطرح شدن داعیه‌ی حکومت دینی و مردم‌سالاری دینی، به طور طبیعی فرعون‌های جهانی را به مقابله با این نظام و این ملت برانگیخته است.

·          مجلس راکد و خمود با خروجی‌های نامناسب، مجلسی ناقص است و نمایندگان منتخب ملت باید با تحقق شاخص‌های یک مجلس زنده، نشاط و تحرک دستگاه قانون‌گذاری را عینیت دهند.

·          نمایندگان مجلس نهم با توجه به شاخص‌های یک قانون خوب و معیارهای نظارت صحیح، به وظایف خود عمل کنند.

·         این‌گونه کارها)نظارت‌های ناشی از نیت‌های نادرست، نظارت‌های جانبدارانه و ضد جانبدارانه و نیز نظارت‌هایی را که عمق‌یابی نمی‌کند( نشان خواهد داد مجلس به معنای حقیقی کلمه زنده نیست.

·         حضور نامرتب و غیر مفید در جلسات و کمیسیون‌ها از جمله گرفتاری‌هایی است که مجلس نهم سعی کند آن را واقعاً برطرف نماید.

 

·         مجلس صحنه‌ی نمایانی از انقلاب، افکار عمومی و سیاست‌های کلان کشور است و باید در حوادث و مسائل داخلی و خارجی، مواضع مشخصی داشته باشد.

·         اگر نمایندگان مجلس درباره‌ی حوادث منطقه، در وقت مناسب، مواضع مناسبی بگیرند، حتماً در افکار عمومی ملت‌های منطقه و کشورهای مؤثر در تحولات منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

·         اگر گرایشی ولو کوچک در منافات با برخی اصول انقلاب در مجلس شکل بگیرد، این نشانه‌ی عدم سلامت سیاسی مجلس است.

·         هیأت رئیسه و نمایندگان تلاش کنند مجلس نهم در زمینه‌ی کاهش هزینه‌های بیهوده الگو شود.

·         البته در میان نمایندگان مجلس کسانی که در این زمینه‌ها)کاهش هزینه‌های بیهوده (به‌خوبی احتیاط و مراقبت می‌کنند کم نیستند و این واقعیت مهم و تحسین‌برانگیز نیازمند شکرگزاری است.

·         البته در این مورد)خودنظارتی مجلس( قانونی هم تصویب شده و لازم است نمایندگان با خودنظارتی و مراقبت دائم از خود و دیگر نمایندگان، از سلامت مجلس صیانت کنند.

·         متوجه باشید که شما از پشت بلندگویی ملی حرف می‌زنید و لازم است از تعرض به آبروی دیگران، بیان اتهاماتی که ثابت نشده است و طرح مسائل خصوصی افراد به‌شدت پرهیز کنید.

·         مجلس جای گفت‌وگوی حکیمانه و خردمندانه است و این مسئله با هیاهو هنگام حرف زدن دیگران کاملاً منافات دارد و این عادت بسیار بد و حیرت‌انگیز باید در مجلس شورای اسلامی ریشه‌کن شود.

·         در همه‌ی دولت‌های گذشته و همه‌ی دوره‌های مجلس این تذکر داده شده است که نباید به اسم استقلال مجلس، درباره‌ی هر مسئله‌ای به دولت معترض شد، مجلس اگر نظر مخالفی دارد، می‌تواند با پرهیز از این‌گونه برخوردهای غیر مفید، در آن زمینه قانون بگذارند.

 ·         معنی این مسئله)اتحاد و همدلی (همسان بودن فکرها نیست و کسی از بیان اختلاف نظرها ابایی ندارد، اما باید کاملاً مشخص باشد که در عین اختلاف نظر و سلیقه، دست‌های مسئولان در دست یکدیگر است و همه با هم در مسیر اعتلای کشور و تحقق اهداف انقلاب‌ به پیش می‌روند.

·         در زمینه‌ی اختلاف نظرها نیز مراجع حل اختلاف مشخصند و مراجعه به قانون یا نظر شورای نگهبان، تکلیف همگان را مشخص می‌کند و در هر حال باید اتحاد و همدلی مسئولان بروز بیابد.

·         امید واثق وجود دارد که مجلس با استقلال، آزادفکری، رعایت مصالح کشور، احساس شجاعت در مقابل دشمن و امید به آینده، فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی و پیگیری کند.

·         به یاری پروردگار، محور حرکت عمومی کشور، تفکر و جهت‌گیری دینی و اسلامی است.

·         به اذن الهی در این دهه که دهه‌ی پیشرفت و عدالت است، ایران به پیشرفت محسوسی دست یابد و در پایان دوره میزان چشمگیری از عدالت در کشور محقق شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/4/22:: 8:41 صبح     |     () نظر