سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

ü       هفده نکته/ تاریخ سخنرانی: 14/03/1391

·          ملت تاریخ‌ساز ایران با تکیه بر همین عوامل)عزت ملی و استحکام ساختار درونی ملت(، الگویی موفق از ایران اسلامی و پیشرفت در خارج از حوزه‌ی نفوذ سلطه‌گران جهانی را به ملت‌ها ارائه داده و زورگویان جهانی را به وحشت انداخته است که همین مسیر درخشان تا رسیدن به قله‌های پیشرفت و ناامید شدن قطعی دشمنان ادامه خواهد یافت و بدون تردید، آینده برای ملت‌های مسلمان و ملت ایران بهتر از گذشته خواهد بود.

·          امام بزرگوار ما در حق این ملت پدری کرد، زیرا از یک طرف مظهر مهربانی و رحمت پدرانه و از طرف دیگر مظهر اقتدار و صلابت بود.

·          یکی از خطوط اصلی در سیره و منش امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) دمیدن روح عزت ملی در کشور و زنده‌کردن ملت است.

·          در منطق قرآن، عزت واقعی و کامل متعلق به خدا و هر کسی است که در جبهه‌ی خدایی قرارمی‌گیرد.

·          امام راحل در طول حیات خود، چه در عرصه‌ی علم و تدریس، چه در دوران دشوار مبارزه و چه در دوران مدیریت و حاکمیت مصداق توکل بر خداوند عزیز و رحیم بود.

·          ملت ایران با احساس عزتی که از درس‌های انقلاب و امام آموخت، توانست توانایی‌های خود را کشف کند و با چشم خود شاهد تحقق بسیاری از وعده‌های الهی از جمله غلبه‌ی مستضعفین بر مستکبرین باشد.

·          با پیروزی انقلاب، ورق به‌کلی برگشت و امام خمینی با تمرکز بر احیای روح عزت ملی، فرهنگ «ما می‌توانیم» را در عمق جان این ملت مؤمن جایگزین کرد.

·          امام بزرگوار و مدبر ملت، با پیدا کردن انگیزه‌ها و همت‌ها، ملت مؤمن را به صحنه آورد و حضور مردم در صحنه بر اساس سنت مبارک الهی، زمینه‌ساز جلب رحمت بی‌دریغ پروردگار شد.

·          امام در احیای روح عزت ملی بر تفاخر و غرور تکیه نمی‌کرد، بلکه بنا را بر استحکام ساخت درونی ملت می‌گذاشت و همین امر باعث شد که روح عزت ملی و پیشرفت همچنان در این سرزمین بزرگ جاری باشد.

·          برخی از عوامل بازدارنده‌ی پیشرفت در درون خودمان است و برخی را دشمنان تحمیل می‌کنند و اگر بخواهیم دوباره دچار وضع دوزخی قبل از انقلاب نشویم، باید با همه‌ی این عوامل هوشیارانه مقابله کنیم.

·          پیشرفت در معنای وسیع و حقیقی خود، همه‌ی ابعاد مادی و معنوی انسان و جامعه، از جمله آزادی، عدالت، آبادانی و اعتلای اخلاقی را شامل می‌شود. بنابراین باید در همین مسیری که امام عزیزمان ملت را در آن قرار داد به پیش برویم.

·          ملت ایران در 33 سال اخیر بر همه‌ی چالش‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی که با هدف از بین بردن نظام اسلامی طراحی و اجرا شد، غلبه کرده است و این واقعیت از مهم‌ترین شاخص‌های پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران است.

·          استقامت، عزت و صلابت ملت و نظام در سه دهه‌ی اخیر منجر به تأثیرگذاری ژرف در حوادث مهم جهان و منطقه شده است.

·          بر اساس گزارش‌های علمی مراکز بین‌المللی، رشد علمی ایران سال گذشته یازده برابر متوسط جهان بوده است. ضمن این‌که در زمینه‌هایی همچون هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی، هوافضا و زیست‌فناوری، ایران از موقعیت درخشانی برخوردار است و در زُمره‌ی پیشرفته‌ترین کشورها قرار دارد.

·          روحیات معنوی نیز در جامعه در حال تعمیق است. البته در این زمینه ممکن است برخی با استناد به رفتار تعدادی معدود درباره‌ی فضای کلی جامعه دچار قضاوتی اشتباه شوند، اما حضور پرمعنای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان دانشگاهی در مراسمی نظیر اعتکاف نشان می‌دهد حرکت معنوی ملت نیز رو به جلو است.

·          ایران و ایرانی در زیر پرچم اسلام، در سایه‌ی دعوت و حرکت الهی امام راحل عظیم‌الشأن و با تکیه بر روح عزت ملی و استحکام ساختار درونی در همه‌ی ابعاد در حال پیشرفت هستند.

·          محافل سیاسى و رسانه‌اى دنیا از خطر ایران هسته‌اى دم میزنند؛ که ایران هسته‌اى خطر دارد! من میگویم اینها دروغ میگویند، اینها فریبگرى میکنند. آنچه آنها از آن میترسند و باید هم بترسند، ایرانِ هسته‌اى نیست؛ ایرانِ اسلامى است.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/4/17:: 7:18 عصر     |     () نظر