سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

ü       نه نکته/ تاریخ دیدار: 13/2/1391

·          مهم‌ترین ویژگی معلم این است که انسان‌هایی بااستعدادها، عواطف، احساسات و ظرفیت‌های فراوان در اختیار او قرار دارند و تلاش و ابتکار معلم می‌تواند از این کودکان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسان‌های صالح، دانا و توانا بسازد    .

·          عملکرد صحیح، باتدبیر و دلسوزانه‌ی معلم قطعاً می‌تواند بنیان مستحکمی را در جامعه پایه‌ریزی کند که بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری در آن حل شده باشد   .

·         در سال‌های اخیر اقدامات قابل تقدیری در آموزش و پرورش انجام شده که مهم‌ترین آنها تهیه‌ی سند تحول بنیادین است، اما رسالت اصلی، اجرای این سند تحول است.

·         لازمه‌ی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی دقیق و تهیه‌ی نقشه‌ی راه و عمل به آن تا رسیدن به اهداف تعیین‌شده است.

·         آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگوسازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند.

·         باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا، از جمله غیرت، همت، صداقت، سلامت، فداکاری، بینش والا، رفتار نیک با مردم و پدر و مادر‌ و همچنین دوستان، در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.

·         علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی، صدا و سیما، دستگاه‌های دولتی و روحانیون نیز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

·         به لطف خداوند، ملت ایران در صحنه حضور دارد و بصیر و موقع‌شناس است و دشمن خود را هم به‌خوبی می‌شناسد و فریب تظاهر ریاکارانه‌ی او به دوستی را نیز نمی‌خورد.

·         به فضل پروردگار قطعاً فردای ایران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/2/21:: 11:46 صبح     |     () نظر