سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

ü       هفت نکته/ تاریخ دیدار: 23/2/1391

·          بر خلاف الگوهای دروغینِ دنیایِ مادی، ائمه‌ی اطهار     (علیهم‌السلام  ) مسیر و جهتِ صحیح حرکت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی این کمالات ایستاده‌اند و انسان را نیز دعوت به پیمودن این مسیر کرده‌اند.

·         این حضور مؤثر) حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی( نشان می‌دهد زنان با حجاب کامل می‌توانند در این عرصه‌ها حضور یابند و باشجاعت به وظیفه‌ی خود عمل کنند که نمونه‌ی عینی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

·         برخی مظاهرِ خودنمایی، بی‌تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان بیشتر مواظبت کنند.

·         عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگین‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشکر کرد.

·         مداح باید ببیند بیان کدام مَنقبت و فضیلت موجب هدایت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حرکت در مسیر اهل بیت تشویق می‌کند)معرفی فضائل معنوی اهل بیت علیهم‌السلام الگوسازی در جامعه است ).

·         استفاده از ترکیب چند هنر(صدای خوش، آهنگ زیبا و در قالب شعر)، تأثیر مضاعفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد. لذا احتیاج به فکر و آموزش دارد.

·         امروز توانایی‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشید نورافشانی می‌کند و مداحان نیز باید با توجه به چنین فضایی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه کنند.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/3/5:: 1:18 عصر     |     () نظر