سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

ü       چهار نکته/ تاریخ دیدار: 27/1/1391

·          اگر مسئولان بتوانند دل‌های مردم را با حضور خود آسوده و امن نگهدارند، مطمئناًرضایت الهی را نیز جلب خواهند کرد.

·          چنانچه جامعه‌ای امنیت نداشته باشد، هیچ کار سازمان‌یافته‌ای در جهت پیشرفت وارتقاء آن کشور تضمین نخواهد شد.

·          همچنان که ممکن است افراد به لحاظ روحی و ذهنی دچار آسیب‌پذیری شوند، سازمان‌ها نیزدر معرض رخنه‌ی فساد و آسیب هستند که همواره خردمندانه و با توجه کافی، باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

·          اگر در جامعه‌ای کسانی باشند که با این روحیه(توجه به امانت، صداقت، دیانت و انجام وظایف سازمانی و همچنین مقدم دانستن منافع  جامعه بر منافع شخصی) کار کنند، یقیناً آن جامعه به اوجخواهد رسید و به قدرت استوار و ماندگاری دست خواهد یافت.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/1/31:: 8:15 صبح     |     () نظر

ü       شش نکته/ تاریخ دیدار: 20/1/1391

·          بخشی از اساسی‌ترین مسائل کشور در مجمع حل و فصل می‌شود که این موضوع نشانگر جایگاه     بسیار مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام است  .

·         مشورت دادن به رهبری برای سیاست‌های کلی نظام و تنظیم این سیاست‌ها که در واقع هندسه‌ی اساسی نظام و قوای سه‌گانه است، یکی از کارهای دارای اهمیت بالای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

·         وظیفه‌ی دیگر مجمع، تشخیص مصلحت در مواردی است که بن‌بست به وجود می‌آید.

·         مصلحتی که مجمع تشخیص می‌دهد، باید اکثریت قاطع اعضا به مصلحت بودن آن معتقد باشند.

·         باید دوره و زمان همه‌ی احکامی که به عنوان مصلحت صادر می‌شود، مشخص باشد.

·         مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با نگاه مثبت به مسائل کشور، به این روند حرکت رو به جلوی نظام کمک کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/1/23:: 11:3 صبح     |     () نظر

ü       سه نکته/ تاریخ دیدار: 16/1/1391

·          نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه‌ی بسیار مهم و ارزشمند هشت سال دفاع   مقدس هستند که باید این تجربه‌ی گرانبها همواره مورد بازنگری و استفاده قرار گیرد.

·         ملت ایران با داشتن تجربه‌های گرانبهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موقعیت خوب امروز، قطعاً از مقطع کنونی نیز با سربلندی عبور خواهد کرد.

·         کثرت تهدیدها نشان‌دهنده‌ی قدرت نظام اسلامی است، زیرا اگر جمهوری اسلامی قدرت و تأثیرگذاری بالایی نداشت، بدخواهان ملت ایران این‌گونه سراسیمه خود را به آب و آتش نمی‌زدند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/1/19:: 4:41 عصر     |     () نظر

ü       هفت نکته/ تاریخ دیدار: 10/1/1391

·          هرگاه دو کشور در زمینه مسایل مختلف با یکدیگر همراه بودند، این همراهی بسود ایران و ترکیه و همچنین دنیای اسلام بوده است.

·          به لطف خداوند تحولات منطقه تاکنون به نفع اسلام و مسلمانان بوده است و از این پس نیز اینگونه خواهد بود.

·          مهمترین مسئله در شرایط حساس منطقه این است که کشورهای مستقل، تصمیمهای صحیحی بگیرند.

·          آمریکاییها هیچ ملتی را به عنوان ملت مستقل قبول ندارند.

·          جمهوری اسلامی ایران قویاً با هر طرحی که آمریکاییها در ارتباط با مسایل سوریه مبدع آن باشند مخالف است.

·          جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.

·          ما از اصلاحات در سوریه همواره حمایت می کنیم و اصلاحاتی که در سوریه شروع  شده،باید ادامه یابد.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/1/11:: 9:8 صبح     |     () نظر

ü       بیست و سه نکته/ تاریخ سخنرانی: 01/01/1391

·          همه‌ى کارشناسان اقتصادى، چه در دولتهاى قبلى، چه در دولت کنونى متفق‌القولند که هدفمندى یارانه‌ها براى کشور یک نیاز و یک ضرورت است؛ همه این را اعتراف کرده‌اند باوجود اینکه این معنا مورد اتفاق همه بوده است، اما این اقدام لازم به خاطردشوارى‌هایش، به خاطر پیچیدگى‌هایش، بر زمین مانده بود.

·          من خبرهاى موثقى از سراسر کشور دارم که حاکى از آن است که این کار(هدفمندی یارانه ها) در بهبود زندگی طبقات ضعیف نقش مؤثر داشته است. این یکى از هدفهاست، که مهمترین هدف و مقصد از این قانون هم همین است.

·          یک هدف دیگر، اصلاح ساختار تولید و اصلاح ساختار اقتصاد کشور است. چرخه‌ى تولید درکشور،با مصرف بیشتر، هزینه‌ى بیشتر و دستاورد و بازدهِ کمتر بوده است. هدفمندى یارانه‌ها میتواند این را اصلاح کند؛ حالت پرمصرف و کم‌بازده را از تولید کشور بستاند و مصرف و بازده را در تولید متعادل کند.

·          این هدفمندى یارانه‌ها، کشور را به صرفه‌جوئى در مصرف حاملهاى انرژى میکشاند.

·          امروز مصرف بنزین در کشور، تقریباً به قدر تولید داخلى است؛ احتیاج به واردات بنزین نداریم؛ این براى کشور یک امتیاز بزرگ است.

·          علم و فناورى یکى از پایه‌هاى اقتدار اقتصادى یک ملت است. یک ملت با داشتن دانش پیشرفته، فناورى پیشرفته، هم به ثروت میرسد، هم به استغناى سیاسى میرسد، هم آبرومند میشود، هم دستش قوى میشود. به خاطر کلیدى بودن مسئله‌ى پیشرفت علم و فناورى، من نسبت به این مسئله حساسم.

·          بر اساس گزارش مراکز علمى معتبر دنیا – سریعترین رشد علمی جهان     -امروز در ایران دارد انجام میگیرد.

·          حدود شش ماه اینها همه‌ى تلاش خودشان را گذاشتند تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند. گاهى گفتند در انتخابات تقلب میشود؛ گاهى گفتند مردم اگر به انتخابات نیایند،دشمنىِ دشمن کم میشود؛ انواع و اقسام تبلیغات را کردند براى جدا کردن مردم از مراکزرأى و صندوقهاى رأى.

·          ما به دلائل خودمان، به‌هیچ ‌وجه دنبال سلاح هسته‌اى نیستیم؛ نه تولید کردیم و نه تولید خواهیم کرد.

·          امروز و فردا - مثل دیروز - اقتدار اقتصادى و سیاسى و به تبع آن، اقتدار علمى ونظامى، متوقف است به انرژى، به نفت. تا ده‌ها سال دیگر، دنیا محتاج نفت و گاز است؛این یک مطلبِ مسلّم است.

·          اگر نفت و گاز را بر روى هم حساب کنیم، جمهورى اسلامى، کشور عزیز شما، منابعش - برطبق آنچه که تا امروز اکتشاف شده است - از همه‌ى کشورهاى دنیا(نفت و گازش) بیشتر است.

·          کشورهائى هستند که سلاح هسته‌اى دارند، در منطقه‌ى ما هم هستند، آنها(آمریکا) ککشان هم نمیگزد! مسئله، مسئله‌ى سلاح هسته‌اى یا صنعت هسته‌اى نیست، مسئله‌ى حقوق بشر نیست؛مسئله‌ى جمهورى اسلامى است که مثل شیر در مقابل اینها ایستاده است.

·          رئیس جمهور کنونى آمریکا با شعار «تغییر» سر کار آمد. تغییر یعنى چه؟ یعنى وضعیتی داریم که بسیار بد است، من میخواهم آن وضعیت را تغییر بدهم. او با این شعار آمد توى میدان، مردم هم به خاطر شعار تغییر، به او رأى دادند؛ والّا مردمِ نژادپرست حاضرنبودند به یک فردى که از نژاد سیاه است، رأى بدهند؛ اما رأى دادند، به امید تغییر.خب، اینکه شعار «تغییر» اینقدر در مردم اثر میگذارد، نشان‌دهنده‌ى وضع بد فعلى است.

·          جنبش تسخیر وال‌استریت در خود شهرهاى آمریکا به راه افتاده است. این وضعیت، وضعیتخوبى است؟ این حسابِ دو دو تا چهارتاست؛ این حسابِ پیچیده‌اى نیست. تغییر را مردم آمریکا قبول کردند؛ یعنى وضعیت کنونى بد است؛ آن وضعیت بد هم تا حالا تغییر پیدا نکرده است. بنابراین آمریکا گرفتار است.

·          ما سلاح اتمى نداریم، سلاح اتمى هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان – چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستى - براى دفاع از خودمان، در همان سطحى که دشمن حمله کند،به آنها حمله خواهیم کرد.

·              ««لو قاتلکم الّذین کفروا لولّوا الأدبار ثمّ لا یجدون ولیّا و لا نصیرا. سنّة اللّه الّتى قد خلت من قبل و لن تجد لسنّة اللّه... (خداوند)وعده داده است که اگر دشمن ابتدا به حمله کرد، آن دشمن قطعاً شکست خواهد خورد. نباید بگوئید این مخصوص صدر اسلام است؛ نه، «سنّة اللّه الّتى قد خلت من قبل و لنتجد لسنّة اللّه تبدیلا»؛ این قانونِ الهى است. ملت ایران عازم است، بانشاط است، درفکر تهاجم و تجاوز نیست؛ اما به هستى خود، به ثروت خود، به هویت خود، به اسلام خود،به جمهورى اسلامىِ خود با تمام وجود دلبسته و علاقه‌مند است.

·         شما وقتى کالاى داخلى را مصرف میکنید، به کارگر ایرانى دارید کمک میکنید، اشتغال ایجاد میکنید،به سرمایه‌ى ایرانى هم دارید کمک میکنید، رشد و نمو ایجاد میکنید. این فرهنگ غلطی است - که متأسفانه در بخشهائى از ما حاکم است - که مصنوعات خارجى را مصرف کنیم؛ این به ضرر دنیاى ماست، به ضرر پیشرفت ماست، به ضرر آینده‌ى ماست. همه مسئولیت دارند؛دولت هم مسئولیت دارد، باید از تولید ملى حمایت کند، تولید ملى را تقویت کند.

·         محصول داخلى را باید مرغوب، باکیفیت و بادوام تولید کنیم. تا آنجائى که بتوانیم،باید قیمت تمام‌شده را ارزان تمام کنیم.

·         امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگى. بهانه‌هاى اختلاف زیاد است. گاهى در یک قضیه‌اى سلیقه‌ى یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه‌ى اختلاف بشود گاهى در کسى یک گرایشى هست، در دیگرى نیست؛ این نباید مایه‌ى اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ى در درون، موجب فشل میشود.

·         یک مقدار از جرأتى که دشمن در سالهاى گذشته پیدا کرد، به خاطر اختلافات بود.

·         مخالفین دو جورند. یک مخالفى است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهورى اسلامى است،او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ بااین نباید دشمنى کرد؛ این فرق دارد با کسى که در جهت غیر نظام اسلامى، با هدف معاندانه‌ى علیه نظام اسلامى حرکت میکند. دلها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانه‌تر کنید.

·         همه را توصیه میکنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار کنند؛ قانون رامراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامی است.

·         هم دولت حریم مجلس را حفظ کند، هم مجلس حریم دولت و رئیس جمهور را حفظ کند؛ با هم باشند، در کنار هم باشند. این معنایش این نیست که همه یک جور فکر کنند؛ معنایش این است که اگر دو جور فکر میکنند، دست‌به‌گریبان نشوند. هر گونه مخالفت ما با یکدیگر،هر گونه دعوا و نزاع ما با یکدیگر، دشمنان را امیدوار میکند، خوشحال میکند.

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/1/10:: 5:19 عصر     |     () نظر
   1   2      >