سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیان سلیم

نوزده نکته/ تاریخ سخنرانی: 14/03/1391

·          آن‌چه که در ارکان قدرت استکباری زلزله ایجاد کرده، این واقعیت است که ملت ایران اثبات کرده می‌توان بدون تکیه بر آمریکا و قدرت‌های مدعی و حتی با مقابله با آنها به پیشرفت رسید.

·          آمریکا و قدرت‌های مدعی تلاش دارند تا به ملت‌ها و زبدگان و نخبگان سیاسی بباورانند که پیشرفت، خارج از حوزه‌ی آمریکا امکان‌پذیر نیست، در حالی که ملت ایران خلاف این را اثبات کرده و درس عملی بزرگی به ملت‌ها داده است.

·          شما ملت بزرگ در طول بیش از سی سال، رکورد زده‌اید و پیشرفت کرده‌اید، اما اگر به آن‌چه تاکنون به دست آورده‌اید دل خوش کنید، قطعاً شکست خواهید خورد و به عقب بازخواهید گشت. بنابراین باید حرکت در مسیر پیشرفت، بی‌وقفه ادامه یابد.

·          در این مسیر    )     مسیر حرکت به سمت قله‌های اصلی پیشرفت    (   هرگونه توقف، خودشگفتی و غرور، خودمحوری، غفلت، اشرافی‌گری، لذت‌جویی، جمع‌کردن زخارف دنیوی و تلاش برای کسب محبوبیت برای مسئولین ممنوع است و رسیدن به قله‌ها تنها با این ممنوعیت‌ها امکان‌پذیر است.

·         باید حرکت به سمت قله‌های پیشرفت، از جمله در عرصه‌ی سیاست، علم و فناوری و به‌خصوص اخلاق و معنویت را بی‌وقفه ادامه دهیم و در مسیر حرکت، عیوب خود را برطرف کنیم.

·         حرکت بی‌وقفه به سمت قله‌ی پیشرفت موجب بی‌اثر شدن موانع دشمن، از جمله تحریم‌ها خواهد شد.

·         تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را از حرکت رو به جلو بازدارد، بلکه تنها تأثیر آن عمیق‌تر شدن نفرت ملت از غرب خواهد بود.

·         سخن از بیداری اسلامی در این جنبش‌ها) بحرین و مصر و لیبی و تونس و دیگر کشورها)، سخنی ریشه‌دار و مبتنی بر استدلال است، زیرا ملت‌ها خواستار عدالت و آزادی و مردم‌سالاری بر اساس اصول و مبنای خود هستند که آن مبنا با توجه به ایمان ملت‌های منطقه، اسلام است و بر همین اساس، ماهیت جنبش‌های منطقه، بیداری اسلامی است.

·         آن‌چه که اکنون اتفاق افتاده(تغییر مؤثر فضای سیاسی و اجتماعی منطقه به دلیل انقلاب‌های اخیر)، از نتایج سحر است و در آینده شاهد تحولات بزرگ‌تری خواهیم بود.

·         رژیم صهیونیستی اکنون با سقوط مبارک، احساس عریانی می‌کند و به‌شدت سراسیمه و حیرت‌زده است.

·         سران رژیم صهیونیستی به‌خوبی می‌دانند که امروز بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر‌تر هستند و هر قدم کج و یا حرکت ناشایست آنها، همانند صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد.

·         امروز غرب به دلیل مشکلات اقتصادی، مالی و اجتماعی، در مواجهه با مردم خود درمانده شده و در واقع با سیلی صورت خود را سرخ نگاه‌داشته است.

·         آنها(آمریکا) می‌خواهند با حادثه‌آفرینی این بحران را(سقوط چند حکومت پیرو آمریکا در اروپا و تنفر روزافزون ملت‌ها از آمریکا) به آسیا، آفریقا و منطقه منتقل کنند.

·         امروز آمریکایی‌ها به استفاده از تجربه و تخصص انگلیسی‌ها در ایجاد اختلاف‌های مذهبی و قومی روی‌آورده‌اند و بر همین اساس، همه‌ی ملت‌ها، علما و نخبگان دانشگاهی منطقه اعم از شیعه و سنی باید هوشیار باشند تا به نقشه‌ی دشمن کمک نکنند.

·         آنها برای پوشاندن بحران و مشکلات خود و دور کردن ذهن‌ها، مسئله‌ی هسته‌ای ایران را بزرگنمایی می‌کنند و آن را در صدر مسائل دنیا قرار می‌دهند و به‌دروغ نام سلاح هسته‌ای را به میان می‌آورند. در حالی که واقعیت این‌گونه نیست و تلاش آنها نیز به نتیجه نخواهد رسید.

·         این مردم(مردم بحرین) بدون دلیل به دست رژیمی مستبد و دیکتاتور سرکوب می‌شوند و اعتراض آنها با خشن‌ترین وضعیت پاسخ داده می‌شود، در حالی که مردم بحرین خواستار ابتدایی‌ترین نیاز یک کشور مردم‌سالار هستند.

·         در بحرین به جای آن‌که به خواست مردم پاسخ داده شود، تلاش می‌شود تا موضوع را به اختلافات مذهبی و بحث شیعه و سنی ارتباط دهند و حق مردم را کتمان کنند.

·         به فضل الهی، همه‌ی مجاهدت‌ها در منطقه به نتیجه خواهد رسید، اما باید مراقب بود تا به آتش‌های قومی، فرقه‌ای و مذهبی دامن‌ زده نشود.

بدون تردید، آینده برای ملت‌های مسلمان و ملت ایران بهتر از گذشته خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیرحسین کرمی 91/4/17:: 7:27 عصر     |     () نظر